Smart shopping wordt door Google gezien als dé manier om het meeste rendement uit jouw google shopping campagnes te halen. Het kost minder tijd om de campagnes te beheren en er worden betere resultaten verwacht (gemiddelde conversiestijging van 20%) door middel van machine learning. In deze blog zoomen we verder in op Smart Shopping. Wat is het precies, wat zijn de voor- en nadelen en is het wat voor jouw onderneming?
Wanneer je kiest voor smart shopping, dan plaatst Google jouw producten automatisch binnen het Google Ads netwerk. Wel is het van belang dat je de campagne goed instelt om Google de campagne optimaal te laten draaien. Zo dien je o.a. de volgende werkzaamheden te verrichten:
Nadat je o.a. deze instellingen hebt doorgevoerd kan Google aan de slag om het maximale uit jouw campagne te halen. Hierbij is de biedstrategie die je hebt ingesteld erg belangrijk. Dit is namelijk het uitgangspunt die Google neemt om jouw gewenste resultaten waar te maken.
Smart shopping kent de volgende voordelen:
Smart shopping kent ook de volgende nadelen:
Is smart shopping ook iets voor jou? We gaan graag met je in gesprek om vrijblijvend de mogelijkheden te bespreken. Google shopping is op meerdere manieren in te zetten. Maar het gaat er uiteindelijk om dat de juiste shopping strategie gekozen wordt om voor jou het maximale rendement te behalen. Neem contact op voor meer informatie!
Vrijblijvend contact