Update 25 juni 2020:
We zien dat Google inmiddels de budgetten aan het uitrollen is. Indien een campagne in aanmerking komt dan wordt het saldo automatisch bijgeschreven.
Ook Google heeft aangegeven MKB’ers wereldwijd te willen helpen in deze moeilijke periode.
Via advertentietegoeden hoopt Google een deel van de kosten te verlagen van MKB’ers.
Dit doet Google door gratis, ja u leest het goed gratis, advertentietegoed aan te bieden.
Ze trekken hier ca. 340 miljoen dollar voor uit (zo’n 310 miljoen euro) uit. Deze 340 miljoen maakt onderdeel uit van een grotere toezegging van Google.
Google zegt hier zelf het volgende over:
”Kleine en middelgrote bedrijven vormen de ruggengraat van onze gemeenschappen. Volgens de Wereldbank vertegenwoordigen ze ongeveer negentig procent van alle bedrijven en meer dan de helft van alle werknemers wereldwijd. COVID-19 is met name voor deze bedrijven een uitdaging, omdat ze mogelijk te maken krijgen met sluitingen en dalende inkomsten, zelfs als ze manieren vinden om hun werknemers te ondersteunen en te beschermen. Via advertentietegoed hopen we een deel van de kosten te verlagen zodat ze in contact kunnen blijven met hun klanten."
Alle bedrijven die sinds 1 januari 2019 adverteren via Google of het partnernetwerk van Google komen hiervoor in aanmerking.
Dit geldt voor zowel bedrijven die zelf rechtstreeks adverteren en voor bedrijven die de campagnes hebben uitbesteed aan een online marketingbureau.
De tegoeden kunnen t/m 31 december 2020 via Google Ads gebruikt worden.
Google geeft aan dat er de komende maanden vanzelf een melding verschijnt in het Google Ads-account. Wij zouden dit natuurlijk nauwlettend voor u in de gaten.
Mocht u dus sinds 1 januari 2019 actief zijn met Google Ads en hier vragen over hebben neem dan contact met ons op.
Ook voor overige vragen m.b.t zoekmachine adverteren (Google Ads) of Google Shopping adverteren kunt u bij één van ons specialisten terecht. Neem contact met ons op!
Neem contact op