Wanneer je in Google Ads werkt zal je waarschijnlijk bekend zijn met de zogenaamde leadformulier extensies. Voor deze extensies heeft Google Ads twee nieuwe functies aangekondigd die moeten gaan helpen bij het stroomlijnen en toevoegen van betere besturingselementen voor adverteerders. Hierbij creëren ze een hoop meer efficiëntie in het maken en beheren van leads. Wat dit gaat betekenen voor jouw advertenties leggen we je graag uit!
Om het kort te houden: met een leadformulier extensies kun je de interesse van je potentiële klanten vastleggen. Dit kun je doen wanneer zij bijvoorbeeld op Google zoeken naar jouw bedrijf, jouw producten of als zij zoeken op de service die jullie aanbieden.
Ongeveer een jaar geleden kwam Google met een nieuwe advertentie-extensie voor leadformulieren. Dankzij deze advertentie-extensie konden gebruikers hun informatie rechtstreeks indienen vanuit onder andere de display-, zoek- en YouTube-advertentiebeleving. Marketeers waren erg blij met deze extensie, maar de uitvoering was echter nog niet helemaal optimaal. Dit is de reden dat er laatst een nieuwe verbetering is aangekondigd door Google.
Het kan voor marketeers lastig zijn om de leadformulier extensies te beheren, zeker als deze worden gebruikt voor verschillende campagnetypes in Google Ads. Vanaf heden kun je dan ook de formulieren eenvoudig delen in campagnes, het zoeknetwerk en in Discovery- en YouTube-campagnes. Voor Discovery- en Youtube zijn de leadformulier extensies nu ook beschikbaar op de pagina ‘extensies’.
Meer dan 50 vragen
Nog een bijkomende functionaliteit is dat je vanaf nu kunt kiezen uit meer dan 50 vragen om leadformulieren aan te passen aan jouw zakelijke behoeftes. Wanneer je bijvoorbeeld een bedrijf hebt dat auto’s verkoopt en je wilt hier gekwalificeerde leads voor binnen halen, kun je vragen instellen als: ‘wanneer ben je van plan om een auto te kopen?’.
Wanneer een persoon informatie vraagt over jouw bedrijf is het belangrijk dat er snel op wordt gereageerd om de verkoop ook tijdig af te ronden. Door het instellen van een webhook-intergratie, kun je automatische leads uit de leadformulier extensie naar jouw CRM-systeem (klantrelatiebeheer) sturen. Google weet dat het lastig kan zijn om een webhook op te zetten. Dit is dan ook de reden dat zij met Zapier zijn gaan samen werken. Zapier zorgt ervoor dat het eenvoudiger wordt om leadformulier extensies toe te voegen aan je CRM-systeem.
Ervaar je problemen met je leadformulier extensies of gaat het beheren nog niet helemaal van een leien dakje? Neem dan gerust contact met ons op. De marketeers van WAUW helpen je graag!
Vrijblijvend contact opnemen