Het woord ‘museum’ roept bij een aantal mensen, en dan voornamelijk de jongeren, het gevoel op dat deze stoffig en suf kunnen zijn. Maar niets is minder waar. En al helemaal niet wanneer we het hebben over Stadsmuseum Harderwijk. In juni 2021 heropende het museum, na een ingrijpende renovatie, haar deuren. Klaar voor een mooie toekomst!
Bij een frisse start hoort natuurlijk een nieuwe website. We laten zien hoe wij de wens van Stadsmuseum Harderwijk: ‘mee met de tijd, een website die de doelgroep aanspreekt en meer jongeren kan trekken’ hebben verwezenlijkt.
Bij het ontwerp van de website zijn wij uitgegaan van de nieuwe huisstijl en logo. Het logo bestaat uit de naam van het museum, visueel aantrekkelijk weergegeven met ronde vormen in verschillende kleuren. In de header wilden we de slogan van het museum ‘ontdek, beleef en ervaar’ laten terugkomen. Dit hebben we gedaan door het logo als masker over een kunststuk heen te plaatsen. Op deze manier wordt de bezoeker getriggerd verder naar beneden te scrollen en op ontdekking te gaan.
Bij het scrollen valt al snel op dat de kleuren op de homepage veranderen, net als in het logo. Daarnaast is gekozen voor grote letters. Naast dat het gebruik van grote letters momenteel een trend is, is het ook goed leesbaar voor ouderen, wat nog steeds een grote doelgroep is.
Naast de website hebben we ook een PWA (Progressive Web App) ontwikkeld. Dit is een webapplicatie die vanuit een browser te installeren is als een app op de telefoon of tablet. De app maakt het mogelijk om tijdens een bezoek aan het museum vertalingen te lezen. Ideaal voor de niet Nederlands sprekende of oudere bezoeker.
Benieuwd geworden? Bekijk de website!Ontdek wat WAUW voor jouw organisatie kan betekenen. Vul je gegevens in en één van onze collega's neemt contact met je op voor het plannen van een gesprek!