FF-PACKAGING is de specialist op het gebied van onbedrukte verpakkingen. Denk aan papieren draagtassen, plastic draagtassen, non woven draagtassen, luxe of minder luxe uitgevoerd. Omdat alle artikelen uit voorraad leverbaar zijn hoeft geen enkele ondernemer of consument lang te wachten op zijn order. Bij deze mooie belofte hoort ook een soepel bestelproces via een user-friendly website. Er lagen kansen om dit proces te verbeteren via een nieuwe website. Werk aan de winkel dus!
We beginnen met het eindresultaat: een multistore met alles onder één dak. In het geval FF-PACKAGING betekent dit, geen losse B2B en B2C webshops meer, maar alles geregeld vanuit één systeem. Dit mooie resultaat is tot stand gekomen door een intensief, maar enthousiast traject van samenwerking met Trevor en Sander van FF-PACKAGING. Een eindresultaat waar we trots op zijn. De website is nu al beschikbaar in het Nederlands, Engels, Duits en Frans. Maar verdere uitbreiding is nooit ver weg! Met de nieuwe website is FF-PACKAGING future proof en klaar om nog meer stappen te zetten. De plannen worden gesmeed!
Kortom; een nieuwe webshop waarbij gebruiksvriendelijkheid centraal staat en waarbij op het gebied van design en techniek flinke stappen gezet zijn. Zien hoe we dit hebben aangepakt? Je leest het in deze case.
Neem contact op met DannyMet name de gedateerde vormgeving en de phase-out van Magento 1 waren voor FF-PACKAGING redenen om de website een volledig redesign te geven. FF-PACKAGING en WAUW sloegen de handen ineen met als resultaat: een snelle, responsive website, waarbij gebruiksvriendelijkheid op één staat. Toen bij FF-PACKAGING het besluit werd genomen om de website te updaten, besloot het te innoveren door op ons advies over te stappen van Magento 1 naar Shopware 6. De technologie van Shopware 6 biedt in ons optiek maximale flexibiliteit en is daarom de sleutel tot blijvend succes in de snel veranderende e-commerce-markt. Dit gecombineerd met een zeer gebruiksvriendelijke interface en betrouwbare, bewezen frameworks. Een ideale match!
Een wens van FF-PACKAGING was om de benodigde inspanning tot het maken van content te minimaliseren. 'Snel en soepel schakelen' luidt het devies. Denk hierbij aan het snel kunnen aanmaken van B2B Lead-gen landingspagina’s en productpagina’s. Met behulp van bestaande templates van Shopware 6 hebben we custom made contentblokken gerealiseerd, geheel naar wens van FF-PACKAGING. Dit zijn als het ware legoblokjes waarmee je in staat bent om heel makkelijk zelf pagina's te bouwen die bestaan uit verschillende (custom made) elementen.
Shopware 6 stelt je in staat om flexibel te zijn in het integreren van custom made content en commerce waarmee je een webshop kan verrijken en inrichten precies zoals jij wilt. Dit is wat Adena betreft een grote plus. In samenwerking met de CRO specialisten van WAUW Online Marketing heeft dit ons de mogelijkheid geboden om de website, vanuit de goede basis van Shopware, nog kwalitatiever in te richten. Dit alles geheel in lijn met de wensen van FF-PACKAGING en onze eigen kwalitatieve maatstaf.
FF-PACKAGING richt zich zowel op de Business to Business (B2B) en Business to Consumer (B2C) doelgroep. Het doel waarom was, om naast een goede B2C webshop, een B2B websiteomgeving in te richten voor bestaande klanten. Dit noem je een tweede storefront. Voor beide platformen hebben wij hun eigen, specifieke, kenmerken en functionaliteiten ontwikkeld. Het B2B portaal is zo ingericht dat je als relatie van FF-PACKAGING hierop kunt inloggen om vervolgens heel makkelijk online bestellingen te plaatsen. Daarnaast is ook de backend, het deel waar je als admin de aanpassingen doet, is eenvoudig en zeer gebruiksvriendelijk. Een win-win situatie dus!
De uitdaging van de case zat 'm vooral in de complexiteit. De grote wens van FF-PACKAGING was om de B2B websiteomgeving en de webshop voor consumenten te bundelen in één systeem. Maar hoe zorg je ervoor dat je, met al die complexe uitdagingen, toch beide doelgroepen goed kan helpen? Eén van die uitdagingen had betrekking tot de prijszetting van de producten. De hamvraag voor de start was: Hoe krijgen we het prijsmodel in het systeem? Onder andere de keuze voor het formaat, de bedrukking, de drukkleuren en het aantal verpakkingen hebben namelijk invloed op de variabele prijs. Om alle productattributen en -eigenschappen te bundelen is er een importsysteem gecreëerd die een custom made prijsmodel mogelijk maakte. Dit systeem maakt het voor FF-PACKAGING zeer makkelijk om altijd de juiste prijzen te communiceren naar zijn klanten.
Laat je inspireren. Bekijk de website hier!Ontdek wat WAUW voor jouw organisatie kan betekenen. Vul je gegevens in en één van onze collega's neemt contact met je op voor het plannen van een gesprek!