Suslight is een B2B leverancier in duurzame en kwalitatieve outdoorverlichting, en richt zich voornamelijk op hoveniers. Duurzaamheid en zorg voor de planeet nemen een belangrijke postitie in het DNA van dit bedrijf. Maar kwaliteit, innovatie en design zijn minstens zo belangrijk. Suslight is aangesloten bij B-Corporation en 1% for the planet, en hebben duurzaam ondernemen hoog in het vaandel staan.
De wens van Suslight? Naamsbekendheid vergroten en een huisstijl die naadloos aansluit op de boodschap die ze uitdragen.
We ontwikkelden een website inclusief volledige nieuwe huisstijl. Onderdeel hiervan was:
De huisstijl sluit naadloos aan op de idealen en gedachtegang van Suslight. In de huisstijl spelen de kleuren wit en zwart een belangrijke rol. Er is gekozen voor een stijlvol en kwalitatief design, een tijdloos logo dat met de tijd meegaat. Kortom een duurzaam logo!
De wens van Suslight was om een grotere naamsbekendheid te krijgen en een uitstraling die overeenkomt met de identiteit en de (emotionele) boodschap die ze willen uitdragen.
Oftewel: denk je aan tuinverlichting, dan denk je aan eerlijke en duurzame verlichting van Suslight. Met een Suslight lamp koop je een product voor de toekomst dat op en eerlijke manier is gemaakt. Aantrekkelijk design en duurzaamheid voor een betere planeet gaan hand in hand bij Suslight. Denk je aan Suslight? Dan krijg je een goed gevoel! Zo onderscheiden zij zich van de rest en krijgt het merk een emotionele band met mensen.
Stap 1 was het bepalen van de merkstrategie. Hiervoor is gekeken naar de merkpositionering, -identiteit en -beleving. Hieruit zijn 8 kernwaarden gekomen waarmee de te varen koers is bepaald:
Suslight heeft als doelgroep de B2B hovenier en de consument. Voor de hovenier staan gebruiksgemak, design en prijs/kwaliteit voorop. Voor de consument zijn dit innovatie, kwaliteit en duurzaamheid. Een win/win situatie voor beiden dus; een kwalitatief mooi product mét een eerlijk verhaal. Dit vormde de basis voor het design.
Door ‘echte’ en eerlijke verhalen te delen, wordt de klant onderdeel van de community. Men blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en wordt geïnspireerd en geïnfromeerd. Zo bouwen we empathie op en spelen in op de emoties.
Meer zien? Bekijk de website!