Google Shopping heeft veel voordelen. Met deze vorm van zoekmachine adverteren kun je heel gericht jouw doelgroep bereiken. Door de juiste inzet van Google Shopping worden jouw advertenties getoond op het moment dat potentiele klanten precies naar jouw producten op zoek zijn. Verdere doordelen zijn:
Google Shopping wordt vaak gebruikt in de laatste stap van het aankoopproces, denk bijvoorbeeld aan een specifiek productnummer waar iemand op zoekt. De koopintentie van deze ‘zoekers’ is hoger dan gemiddeld. De ROI (Return On Investement) ligt bij bij Google Shopping dan ook hoger dan bij andere marketing kanalen. Waar wacht je nog op?
Google Shopping is een uiterst effectief kanaal voor marketingcampagnes van webshops. De productdatabase van je webshop is de basis voor een geautomatiseerde campagne binnen Google Shopping. In basis bepaalt Google zelf welke advertenties er bij een zoekopdracht verschijnen. Wellicht heb je wel eens gedacht; ‘Waarom wordt het juiste product niet getoond bij deze zoekopdracht?’ Om je advertentiekosten zo optimaal mogelijk in te zetten kijken wij naar het rendement. Onze kennis, maandelijkse optimalisatie en automatiseringsoplossingen zorgen ervoor dat je kosten bespaart zonder zelf veel tijd kwijt te zijn aan het controleren en aanpassen van je Google Shopping campagne. Daag ons uit om jouw campagnes beter in te richten!
Daag ons uit