De inzet van Pinterest is bewezen succesvol voor veel bedrijven. Ben jij ook klaar om te starten met Pinterest adverteren? De voordelen van Pinterest adverteren op een rij:
Ben je nog niet bekend met Pinterest en/of het adverteren hier op? Geen zorgen. Wij kunnen je hierbij helpen! Graag informeren we je verder over de mogelijkheden en kunnen we voor jou aan de slag bij het instellen van je pagina en advertentie-account. Vervolgens bepalen we samen het doel van de campagne en creëren wij een strategie op maat.
Om een sterke campagne te maken, is visuele content van groot belang. Wij kijken graag met je mee om te bepalen of je beschikbare content geschikt is om in te zetten op Pinterest. Eventueel kunnen wij voor je aan de slag om krachtige social media content te maken. Denk hierbij aan een productafbeelding of ander inspirerend beeldmateriaal waar je product/dienst in goed naar voren komt. Om het plaatje compleet te maken, zorgen wij voor een ijzersterke advertentietekst. En dan? Tijd voor actie!
Je campagne draait. Door de specifieke targetingmogelijkheden weten wij je doelgroep goed te bereiken en dit betaald zich vaak uit in mooie resultaten. We houden tijdens een campagne nauwkeurig de resultaten in de gaten en voeren, waar nodig, optimalisaties door. Pinterest biedt veel mogelijkheden om dit te monitoren. Natuurlijk meten we ook het aantal conversies en houden we de analytics goed in de gaten.
Net als op andere social media platforms, heb je de keuze uit verschillende advertentie formats. Deze format zijn inzetbaar voor een groot scala aan doelstellingen. Om succesvol te adverteren is het belangrijk om een format te kiezen dat het beste aansluit bij jouw doelstelling en de boodschap die je wilt overbrengen. Om je op weg te helpen, vertellen we je hier graag meer over.
Stel, jouw campagnedoelstelling is het behalen van meer merkbekendheid. Voor welk format kies je dan? Wij adviseren het gebruik van een standaard pin of een video. Idealiter gebruik je de standaard pin in een verticale opmaak tussen de 600x900 en 600x1200. Waarom? Zo neem je veel ruimte in en val je dus het meest op. In dit format kun je veel informatie kwijt over een product via beeld en tekst, en heb je ruimte voor je logo. Video is ook zeer aan te raden! Het algoritme van Pinterest geeft namelijk voorkeur aan video, waardoor je dus vaker getoond wordt.
Wil je de doelgroep overtuigen om je website te bezoeken? Ook dan heb je een ruime keus. Je kan kiezen tussen een standaard pin, een carrousel, video of verzameling pin. Onze voorkeur gaat uit naar een carrousel pin of verzameling pin. Een carrousel pin bestaat uit meerdere afbeeldingen (max. 5) achter elkaar waar je doorheen kunt swipen. Dit geeft je veel ruimte om meerdere producten van je website te tonen, waardoor de kans groter is dat de gebruiker doorklikt naar de website.
Om de doelgroep te overtuigen tot het maken van een conversie, is ons advies om gebruik te maken van een standaard pin of een verzameling pin. Met een verzameling pin wordt één grote afbeelding getoond, met daaronder drie kleinere afbeeldingen. Deze drie kleinere afbeeldingen zijn producten van je website, welke je via een shopping feed kunt koppelen met Pinterest. Zo maak je het gebruikers makkelijk om vanuit Pinterest direct door te klikken naar relevante productpagina’s om je website en een aankoop te doen.
Wij werken samen met de beste online platforms en partners. Daarnaast beschikken onze specialisten over up-to-date certificeringen. Zo houden we de kwaliteit hoog en blijven wij altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.