TikTok is allang niet meer nieuw of ‘upcoming’. Nee, TikTok is here to stay. Waar de algoritmes van Instagram en Facebook de organische content niet altijd een prioriteit geeft, doet TikTok dit wel. Dit heeft allemaal te maken met je content en hoe dit op de doelgroep aansluit. Naast dat organische content belangrijk is, kan je met de juiste advertentiestrategie op TikTok de juiste doelgroep bereiken. Niet alleen voor naamsbekendheid, maar ook voor aankopen!
Met TikTok kan jij:
[icon-check] Jouw doelgroep op een creatieve en effectieve manier aanspreken met video content.
[icon-check] Jouw producten of diensten op een gemoedelijke manier adverteren, dankzij verschillende contentstrategieën.
[icon-check] Jouw doelgroep efficiënt betrekken en beïnvloeden.
[icon-check] Jouw resultaten altijd inzien, zowel voor organische content als voor de advertenties die je gaat inzetten.
Wil jij een diepe betrokkenheid bij je doelgroep, versterkte merkherkenning en meetbare groei? Ga dan aan de slag met TikTok marketing. Bij WAUW richten we ons op zowel organisch bereik als betaald adverteren om de unieke doelen van jouw merk te ondersteunen en kunnen we jou compleet ontzorgen. Samen met onze specialisten ga je in gesprek over de mogelijkheden voor jouw merk en luisteren we naar jouw specifieke wensen. Afhankelijk voor jouw wensen, gaan we aan de slag met jouw strategie.
1. We kijken naar het hele plaatje, organische content en advertenties.
2. Elk bedrijf is uniek, dat weten we bij WAUW. We maken dus een op maat gemaakte TikTok strategie voor jouw merk.
3. We zorgen dat de content aanslaat bij jouw doelgroep.
4. Wij geloven in een persoonlijke aanpak, en korte lijntjes.
Neem vrijblijvend contact met ons op om te ontdekken hoe WAUW jouw merk kan helpen groeien op TikTok. We bespreken graag de mogelijkheden die passen bij jouw unieke behoeften en doelen.
Neem contact op!Hoe effectief is adverteren op TikTok vergeleken met andere platforms?
Adverteren op TikTok kan bijzonder effectief zijn, vooral als je een jongere doelgroep wilt bereiken, maar ook bij de oudere doelgroep is het platform erg populair! TikTok heeft een zeer betrokken gebruikersbasis en de video's kunnen snel viraal gaan, wat betekent dat een advertentie een groot bereik kan krijgen in korte tijd. In vergelijking met andere platforms zoals Facebook en Instagram, biedt TikTok een unieke kans om creatief en authentiek over te komen, omdat de content minder formeel en meer entertainmentgericht is. Dit kan leiden tot hogere betrokkenheidspercentages en betere merkherkenning.
Wat voor soort content werkt het beste op TikTok?
De meest succesvolle content op TikTok is authentiek en creatief. Video's zijn kort en krachtig, meestal tussen de 15 en 60 seconden, en moeten snel boeien. Visueel aantrekkelijke video's met heldere kleuren en pakkende muziek trekken snel de aandacht. Daarnaast presteren educatieve en informatieve video's goed, omdat ze nieuwe kennis en waardevolle informatie bieden.
Wat voor rapportages kan ik verwachten?
Afhankelijk van de wensen en doelstellingen, kijken we naar een passende rapportage. Doorgaans kan je rapportages verwachten met prestatiestatistieken met daarin views, engagement, CTR en conversies. Daarnaast krijg je inzicht in demografische gegevens om te zien welke doelgroepen het meest betrokken waren. De rapportages omvatten ook kosteneffectiviteitsanalyses zoals ROAS en kosten per conversie.
Ontdek wat WAUW voor jouw organisatie kan betekenen. Vul je gegevens in en één van onze specialisten neemt contact met je op voor het plannen van een gesprek!